E-commerce | S letošní novelou zákona o ochraně spotřebitele došlo rovněž k bližší úpravě online tržiště (marketplace). Na tuto skutečnost by měly pamatovat obchodní podmínky eshopu.
Online tržiště lze definovat jako zprostředkovatelskou platformu, na které se setkává nabídka s poptávkou zpravidla od různých prodávajících.
Vzhledem k tomu, že v případě takové platformy oproti klasickému e-shopu může být spotřebitel snadno uveden v omyl ohledně obsahu závazku vzniklého z kupní smlouvy, zákonodárce klade na provozovatele platformy větší požadavky.
Provozovatel online tržiště je povinen zejména informovat uživatele platformy o parametrech určujících pořadí nabídek a jestli jsou osoby prezentující zboží podnikatelem.
Spotřebitel by měl být rovněž informován o tom, jak jsou rozdělena práva a povinnosti ze vzniklého závazku online.
Potřebujete právní službu v oblasti e-commerce nebo eshopu? Rád Vám pomůžu.
Advokátní kancelář se specializací na e-commerce, obchodní podmínky a obchodní právo | Praha, Zlín, online.