IT právo | Ve smlouvě o dílo na vytvoření software se často vyskytuje požadavek zákazníka záruky za jakost.
Je pochopitelné, že objednatel chce mít garanci, aby si software ponechal po určitou dobu stanovené vlastnosti, V případě software však záruka za jakost, jak ji definuje zákon, nemusí být šťastným řešením.
Funkčnost software je totiž ovlivněna mnoha faktory, ať už jde o hardware či aktualizace systému. Dobře víme, jak jsou informační technologie dynamicky měnícím se sektorem v čase.
Pro smluvní strany pak může vzniknout spor o to, jestli je nefunkční SW způsobem vadným plněním zhotovitele či jinou skutečnosti nezávisle na řádném provedení díla.
Smluvní strany by tedy měly vždy raději zvážit, jestli neuzavřít tzv. servisní smlouvu, na základě které bude vždy původ nefunkčnosti software nejprve diagnostikován, a až v návaznosti na to poskytnuto řešení zhotovitelem bezúplatně či za úplatu.
Potřebujete právní službu v oblasti software či práva informačních technologií? Rád vám pomůžu.
# Právník se specializací na it právo a autorské právo. | Advokátní kancelář Praha.